Regulament privind serviciul de retur.

 

Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu oferit clientilor damagePC, DAMAGE TEAM S.R.L., organizata potrivit legii romane, cu sediul in Orasul Vicovu de Sus, judetul Suceava, Str. Mihai Eminescu, nr.26, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J33/349/2021, numar de inregistrare fiscala 43755291.

 

Prin acest serviciu, clientii damagePC pot returna in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinul nostru sau de pe site-ul www.damagepc.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.

 

Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale damagePC.

 

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

 

Clientii damagePC sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.

 

Acestia pot fi persoane fizice sau persoane juridice care au achizitionat produse din magazinul damagePC sau de pe www.damagepc.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale damagePC.

 

Cum puteti returna produsele achizitionate de la damagePC?

 

Produsele cumparate din magazinul damagePC sau de pe www.damagepc.ro pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:

 

In magazinul damagePC, cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant damagePC,

sau online prin completarea Formularului de Retur afisat pe site la sectiunea Suport Clienti accesibil din contul de utilizator al site-ului www.damagepc.ro, in cont „Cereri returnare” sau declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata (hartie, mail sau fax).

Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

 

de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;

de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe www.damagepc.ro ; in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.

 

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

 

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.

 

Conditiile referitoare la produsul returnat

 

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

 

Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;

Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

 

Produse care nu sunt acceptate la retur

 

Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (ex.: rezerve de periute dinti, casti in ear);

inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;

produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, etc.), jocuri desigilate;

cartuse desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;

imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;

produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;

furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;

folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;

produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;

In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returul pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate sau codul aferent jocului nu a fost activat. In cazul in care s-au desigilat jocurile sau codul activat, din valoarea pachetului se va scadea valoarea acestora;

daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;

in cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.

In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

 

Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:

 

Sunt acceptate produsele care fac parte din categoria Comunicatii – IT (telefoane, tablete, laptopuri) cu conditia ca accesul la acesta nu trebuie sa fie limitat prin parole, coduri de acces sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta/iris,etc.); sa nu aiba conturi active sau setari personalizate; sa nu contina date cu caracter personal – clientul garanteaza ca dispozitivul mobil a fost predat reprezentantilor damagePC fara informatii personale sau date cu caracter personal. damagePC nu este responsabil pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul mobil predat, responsabilitatea stergerii tuturor datelor cu caracter personal apartine cumparatorului inainte de a returna produsul;

 

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza damagePC cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site sau poate returna produsul personal in oricare magazin damagePC.

 

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 24 ore de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, sau in numerar, intr-unul dintre magazinele damagePC, la alegerea clientului.

 

Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

 

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

 

damagePC va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.

 

damagePC va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani.

 

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

 

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 7 zile de la data la care damagePC intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care damagePC este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

 

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

 

In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?

 

In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.

 

Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.

 

Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 7 zile de la data la care damagePC intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care damagePC este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

 

Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, damagePC va prelungi termenul in mod corespunzator.

 

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului:

 

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii damagePC vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.

 

damagePC poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.